Monday, April 23, 2007

足球與熱情

其實我不得不承認,我對歐洲波已經越來越唔熱情。你要明白我中學係有線播乜我都睇足,講皇馬,仲有冇人記得當年森莫蘭奴拍艾華維斯卡?法甲我都有睇過下,當年馬基利尼係南特都仲未算有乜國際名氣!J-League,唔好同我講小野伸二了,紅鑽我睇開福田正博的。

而家?唔知呀…J-League……入球大囉!法甲……里昂好似話好勁,不過最近回落……

但香港波我一直都唔係完全放棄,越入場睇越睇越鍾意的。

你唔x好同我講冇技術冇戰術唔好睇,講技術講戰術我都睇咁多年波,起碼叻過好多晚晚拎住份報紙度波纜既阿叔。英超好好睇呀!曼聯車路士好勁呀!第一循環果一場悶到我丫……車路士拎住個波踢但冇章法唔識組織,曼聯係咁突擊,係咁放狗快,但自己浪費哂……仲記得另外有一場曼聯對熱刺……完全唔知踢緊乜的……

係現場睇見歷高邊線三十碼照射ban個火箭炮彎入,果種興奮,只有祖爾補時反勝傑志果個自由球時先有的?米赫洛域?阿辛卡奧?米赫洛域自由球連中三元我都未叫出黎。歷高入果陣:「嘩!x!駛唔x駛咁勁呀!」

而且香港波既戰術其實返而仲分明,返而英超呢d高速體力化大約都只有三種踢法,放狗跑,暖水壼,九零一……阿仙奴不入呢三種之列……阿仙奴三樣都唔係,通常係九十分鐘都唔知係到做乜猜下猜下……

最重要,只有現場睇先真正有果種認真、投入感、臨場感。喜歡的,冇人話一定要係最好,下文既女記者係錫菲聯球迷。

一直睇開香港波,然後心痛至心死既,我係好明白的。但果d連冇野做電視有得播都唔會睇,講黎講去淨係識和叔同倫哥阿丘,又係到話香港波屎唔好睇既,就最令人覺得討厭。

南華 vs 傑志,我冇去睇。但當我係網上見人講今日報紙竟然用全版去講本地波,我即刻標去拎黎睇,果一刻係真係有點感動帶激動的。

我絕對唔認同人地話冇熱情但又鍾意的,當你對事物並唔係有一份熱情,足球又好,音樂又好,乜都好,你做黎唔係因為你真心鍾意,只係拎黎消遺,又或者拎黎建立自我形象,簡稱「扮哂野」。我成日都講史登堡愛情三角論。完整既愛要有齊承諾、親密、熱情。你承認你愛音樂,又對音樂了解又充滿認識,但沒有熱情(過),那只是「有個伴」,不是愛情啊。我冇咁多時間搵野消遺,我既事間暫時都唔多夠用,我鐘意你,當然會充滿熱情了,沒有負出熱情,咁又點可以得到別人的熱情?我很討厭扮有型扮「冷酷」,因為通常都不是真的。

搖滾樂的原真就是來自無盡的熱情,不應該cold住來play的。

唉,不過我最近都好少小球證了,開季果陣我真係佢得近我照小佢的:「戴眼鏡啦ref!駛唔駛我借俾你呀?!」

下個星期六!和富大埔聯賽煞科,對手係首循環被大埔落後1-3下奇蹟返勝的愉園!


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

(攝影:「科大小鋼炮」朱古力波 模特兒:「和富大埔隊長」陳旭智)

FW: ESPN靚女主持對hk波的睇法

Hong Kong - and football...

I have just arrived back from Hong Kong, my first time there and wow what a place i loved it, great atmosphere and great personality!

I spent half of my time with my jaw hanging off staring at everything and taking all the sights, sounds and smells in.

Anyway no surprises i went there to watch a football match - heavyweights of the Hong Kong league fighting for the title - South China vs Kitchee!

To be honest i was quite surprised with the atmosphere and attendance, the South China fans shouted, screamed and chanted for the whole 90 minutes (i was sat right next to them, sure my hearing's gone a bit funny now!)

It was the first time for 16 years (1991) that the MongKok stadium has been at full capacity - and no i don't think it's because i was there! (hey i did get myself in the HK newspapers though this morning so i must have done something right!)

Everytime i go and watch Asian football i puzzle and question over why people support and English team over their local team and why according to my numerous research has the popularity of Asian football decreased on such a huge scale.

When i was in the hotel, i spoke to a local and i mentioned i was going to the match and he said "no point boring football"! Well maybe it's because of the mass media exposure of European football and its increased revenues that only a handful care about there local league...saying that i think it's a vicious circle if the locals don't care, then the players don't care and that equals as my hotel acquitance said "boring football"!

Was it boring? No i don't think so...the loyal fans that were there had the pride and passion of every football lover...admitedly the football wasn't what you expect from EPL or La Liga, but all the other qualities were there, enthusiasm, passion, a love for the game, a will to win, a fight, a goal, team spirit, determination and 2 coaches that so badly want to take the title...
That's football isn't it?


Oh and i have to get this in - THE BLADES WON - We're staying, we're staying up. we're staying up!!! (that's me singing!)

No comments:

Copyright 林記 ever and forever

Feel free to distribute with the following copyright message attached:

Writtien by YH Lam. Original Posted at www.yickhong.blogspot.com

wibiya widget