Friday, August 10, 2007

天路歷程

第一次聽到阿富汗南韓人質事件,第一個反應是「慘喇!」然後是好奇為甚麼這個時間還會有旅行團到阿富汗,而且還要這麼多女士。

及後知道是一個南韓教會的志願工作人仕,及時鬆一口氣。不要誤會,雖然我不信教會的那一套,不代表我沒有理性,大家都只是凡人,人心肉做,大家都有同理心,會感人之所感。雖然我也不知道俱俱二十三人想在伊斯蘭教早已根深蒂固的國家裡幹出個甚麼鳥來,但我想我是凡人,他們也是凡人,他們也應該有足夠的智力知道,此行成功機會微,而且危險重重……我想沒有人以為到一個潛伏大量伊斯蘭教基本教條主義者的國家挑機,很容易可以全身而退,我深信他們到阿富汗是要傳道,要傳福音的,他們亦有足夠的勇氣。

由此,我深信他們是真正的教徒,是深明教義的一行人。他們會隨遇而安,因為他們明白一切上帝自有安排,上帝安排他們遇險必有原因,可能是要測試他們的信仰心,可能要用危難的經歷去洗練他們……總而言之,只要他們是真正的教徒,他們必定有堅定的信心,在危難中不會哭哭啼啼,不會怨聲載道,不會認為運氣不足,守著信仰心每一刻都祈求主寬恕他們的原罪,深信這是天路歷程的開端。

有一些開口埋口都叫人下地獄的教徒,會對自己因為信仰而死後可以得到天堂而沾沾自喜。當悲傷的事發生在自己身上時卻又會傷心地責問上帝為何要如此狠心,我的天!輸打贏要嗎?雖然聖經常常說天父慈悲,但它都記載天父一個又一個(揮淚?)狠心的安排。上帝自有安排,可以為測試一個先知的信仰心而安排他身邊的人都要死,又會因為那些埃及人沒有信仰心而一夜之間把所有他們的嬰兒都送到地獄,凡此種種,如果只因為一件小事就要去質問去懷疑,我想這個教徒的想法還沒有很多非教徒來得透徹……當然,非教徒都得要下地獄接受永劫回歸,教徒側可以到天堂食花生,這與對上帝的認識無關。

信仰心,就是不用証明與回報地去相信。

南韓人質們有勇氣到阿富汗去傳道,我深信他們有足夠的信仰心,平靜地面對這一個安排好的試練,而且不論結果,他們或早或遲,最終必然得到天堂享受永生。

教友們也請為他們好好祈禱,而像我這樣的非教友,喜歡的可以去買花生,不喜歡的可以像我一樣,說服自己他們的心靈現在因為信仰而並未因受苦難而崩塌。



One of Us
by Joan Osborne

Oh, one of these nights at about twelve o'clock
this whole earth's gonna reel and rock...
Saints will tremble and cry for pain
for the Lord's a-gonna come in his heavenly airplane.

If God had a name what would it be?
And would you call it to his face?
If you were faced with Him in all His glory
What would you ask if you had just one question?

And yeah, yeah, God is great
Yeah, yeah, God is good
yeah, yeah, yeah-yeah-yeah

What if God was one of us?
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Tryin' to make his way home?

If God had a face what would it look like?
And would you want to see if, seeing meant
That you would have to believe in things like heaven
And in Jesus and the saints, and all the prophets?

And yeah, yeah, God is great
Yeah, yeah, God is good
yeah, yeah, yeah-yeah-yeah

What if God was one of us?
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Tryin' to make his way home?

Back up to heaven all alone
No, nobody calling on the phone
No, just tryin' to make his way home
Nobody calling on the phone
'Cept for the Pope maybe in Rome

And yeah, yeah, God is great
Yeah, yeah, God is good
yeah, yeah, yeah-yeah-yeah

What if God was one of us?
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Tryin' to make his way home?

Like a holy rolling stone
Back up to heaven all alone
No, just tryin' to make his way home
Nobody calling on the phone
'Cept for the Pope maybe in Rome

No comments:

Copyright 林記 ever and forever

Feel free to distribute with the following copyright message attached:

Writtien by YH Lam. Original Posted at www.yickhong.blogspot.com

wibiya widget