Wednesday, October 14, 2009

Music's... music's s'posed to be different than that

"Music's for grooving man, and music's not for puttin' yourself through bad changes, y'know? I mean, you don't have to go take anybody's shit, man, just to like music, y'know what I mean? You don't. So... so if you're getting' more shit than you deserve, you know what to do about it man. Y'know, it's just music. Music's... music's s'posed to be different than that."

Janis Joplin @ Woodstock



到底我有多喜歡音樂?我不知道。就像Janis Joplin說過,她不知道她唱歌唱成怎樣,因為唱的時候她在唱歌「之中」,在其內便不能觀其外。

撫心自問,我跟本沒有聽得很多歌,我也沒有為了音樂而不顧一切,我的生活之中有太多東西排在音樂之前。

不過,有一點我是絕對感到自豪的,是本人非常欣賞自己對喜歡的事物會不停去認識、去學習、去知得更多、去思考更多。那是很多自稱音樂迷都沒有去辦的事,單單是向來喜扮謙虛的我都夠膽承認自己有去辦過,已經夠使我自豪。

如果Janis Joplin不是認認真真的喜歡音樂,去思考一下音樂跟人的關係是甚麼,她會在胡士托的舞上說出這一番話嗎?我不知道。

返正有些空有才能卻沒有靈魂的「救世主」都穿上「膠鎧甲」自稱「音樂人」,仍能登上神檯王座。

「音樂?就是生財工具喇!」

No comments:

Copyright 林記 ever and forever

Feel free to distribute with the following copyright message attached:

Writtien by YH Lam. Original Posted at www.yickhong.blogspot.com

wibiya widget